HOME TUTORIAL TIPS ISLAM Image Map

Hot Hot!

Monday, October 3, 2011

Largest Floating Book Fair

Luahan hati Salimah Ismail
Assalamualaikum...


Oh yeah. Hello peeps! Dah agak lama tak update blog. Agak busy beberapa minggu lepas dengan finals and now i'm freeeee! Oh yeah. Cuti sebulan beb. Tapi boring la pulak duk rumah sebab ramai kawan yang tak cuti.
:(


And now back to the main point.. Al kisahnya haritu aku pergi Largest Floating Book Fair in Penang. Dekat Swettenham Pier. Ini pengalaman pertama aku sebab Logos Hope ni first time attack Malaysia. Aku betul-betul exited and it was fun and an awesome experience. :)


Logos Hope dah berlabuh agak lama. Cuma aku baru je berkesempatan untuk terjah. Untunglah aku balik minggu sebelum minggu study week for finals aritu. Sempat la jugak terjah cruise ni. Kalau tak memang aku terlepas la peluang keemasan ini. Tak rugi penat penat balik. :)


Crews dalam cruise ni memang international. Terasa seperti berada di overseas.


Pemandangan dari luar.


Bukan cruise ni sebenarnya. Aku pun mula-mula mati mati ingat cruise ni. Rupanya satu lagi. Yang ni cruise yang untuk holiday. Fuhh, kalau cruise ni package dia agak mahal la.



Ala ala kat overseas gitu :) Haha.




Entrance Logos Hope. Agak ramai orang.

Hanya Rm 1 per entry. Memang murah la. Berbaloi untuk whole family :)

 
Banyak gila buku. Nama pun book fair kan? Hee. I bought a novel and a dictionary :)

Kat sini kira unit. Usually 100 units cost around RM 10.00 and so on.


Meet my college's friend, Syafiqa Razali. Masa ni dia datang sleepover rumah aku.

Sempat lagi pose tuu :P


Peace no war. 





Cafe dia. Semua pekerja international. Menu yang ada macam ala ala minum petang. Harga okay lah. Mahal la jugak. Tapi tak lah mahal sangat. Haha.Bahasa apa aku cakap ni? Konklusinya, kira sederhana macam tu.




My Baby. Cute kan? :)

Last picture sebelum balik :)


Aku balik kejab ja sebab cuti minggu tapi memang best sebab tak lekat kat rumah and asyik jalan-jalan dengan family. Yang paling penting lepas gian aku nak makan benda alah ni. Haaa. Makan apa?

Sotong kangkung. My favourite. Boleh pulak my college's friend tu kata tak sedap? Omgeee. Sedap laa. Mungkin dia tak biasa makan. Errr, tapi yang ni makanan kegemaran warga Pulau Pinang. Yummy. Lapar pulak cakap pasal makanan ni. Hihihi. :)

Itu ja untuk kali ini, bye semua. Assalamualaikum.


Salimah Ismail♥


1 Picit Sini untuk Comment! :):

Anonymous said...

x tau lak wujud book fair cmni kat MAS..nice2....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Best from me!

Hot Stories

Mai baca ^_^